Keane
Born 1956 in London of Irish immigrant family. Left school …
Born 1956 in London of Irish immigrant family. Left school and home at 15 and travelled around England working many different jobs such as tractor driver on a pig farm, paint sprayer, builders labourer, security consultant, assistant manager in a jewelers, manager of a 17th century coaching Inn and sewing machine salesman before finally returning to full-time education and a fine art degree as a painter in the late 70s.
When Thatcher was doing her worst, created and trained a clown based street theatre “Lord Lucan’s Traveling Box” which then toured extensively in the UK, Holland, France and Spain for two years before finally settling in Italy and began painting full time.
Has exhibited his work in Italy, England, France, Switzerland, Finland, China, USA, Ireland and Japan. (articles here)
He has been documenting tradition and change in Barga creating an archive of many hundreds of thousands of images, films, interviews and documents, publishing many of them on barganews.com – the first online news site in Tuscany – on line since 1996.
Nato a Londra da famiglia irlandese, all’età di 15 anni lascia scuola e famiglia ed inizia a viaggiare per l’Inghilterra.
In questo periodo svolge i più disparati lavori, come trattorista in un allevamento di maiali, pitturatore a spruzzo, operaio edile, vicedirettore in una gioielleria, direttore di un albergo del XVII secolo, venditore di macchine da cucire fino poi a riprendere gli studi conseguendo, alla fine degli anni Settanta, la laurea in belle arti come pittore.
Nel momento più buio del governo Thatcher fonda la “Lord Lucan’s Traveling Box” , una compagnia teatrale di clown di strada con la quale affronta una tournée di due anni tra Gran Bretagna, Olanda, Francia e Spagna. A metà degli anni Ottanta arriva infine in Italia, dove rimane a vivere dedicandosi quasi esclusivamente alla pittura.
Le sue opere sono state esposte in Italia, Inghilterra, Francia, Svizzera, Finlandia, Cina, Stati Uniti, Irlanda e Giappone. (articles here)
Ha documentato le tradizioni e il cambiamento della cittadina di Barga (Lucca) creando un archivio di centinaia di migliaia di immagini, video, interviste e documenti, pubblicati in gran parte su barganews.com, il primo sito di informazione in Toscana, online dal 1996.